THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

♥ Jiwaku ♥

Shaye ShaYunk Kat aWak keTaT SaMpAi BilEr2

Saturday, April 30, 2011

♥ UmMu SulaIm MusTapa KaMal ♥








Aku mengenalinya di sebuah tempat untukku menimba ilmu. Ketika itu aku darjah empat. Di Sekolah Sains Al-Tijarah. Banyak kenangan pahit dan manis. Aku bersyukur dapat bertemu dengan Ustazah Fizah, Ustazah Fatimah Dan Ustazah Azah dan Ustazah Roha. Mereka sudah ku angap ebagai akak-akak ku. Mereka baik sangat, mereka sering menjadi tempat ku bertanya, dan mengadu segala kepahitan yang aku lalui. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Di situ juga aku mula mengenali seorang teman yang sentiasa disisi ku. Kemana sahaja ku pergi,akan ku panggil namanya. Begitru juga dirinya.
 " Sulaim..Sulaim..hari ni kita makan sama ye.."
            " Ye..Jangan risau aku tak makan kalau kau tak ade "

Selepas solat subuh, aku dengan Sulaim selalu menolong makcik Ijah dan makcik Oya menghidang makanan untuk pelajar-pelajar. Masa itu kami makan bukanla di dalam pingan. Kami semua kena makan pakai dulang.
1 dulang ade 4 atau 5 orang. Sulaim selalu menjadi imam kepada pelajar lain untuk membaca doa makan. Aku,Sulaim,Mazahira dan Natasya adalah kawan sedulang ku ketika makan. Kami diajar untuk berkongsi diantara satu sama lain. Masa makan itu jugak la, kami bercerita dan berbual-bual. Sudah lama aku aku merindui saat itu kembali lagi.

Selepas habis makan, aku dan kawan-kawan ku mengemas dan terus naik ke kelas dan mengulangkaji pelajaran. Aku tidak semeja dengan Sulaim. Tetapi Sulaim selalu pergi ke meja ku dan mengulangkaji bersamaku.Aku ingat lagi, ada suatu hari 2 aku telah menguris hati nya.Ketika itu dia mahu pergi kearah ku. Tiba-tiba, aku terpandang kakinya. Angapan ku untuk bergurau.

  " Laim ko tak reti pakai seluar ye..sebelah labuh sebelah singkat "

Secara tak sengaja, baru ku perasan semua memandang Sulaim dan mengelakkan nya. Sulaim tak memandang ku dan terus beredar. Yallah apa yang telah ku lakukan..Aku telah melukakan hati seseorang kawan. Tak lama tu aku pergi ke kelas Sulaim, dan aku dapati ada mutiara yang berlinangan di kelpak mata nya. Ketika itu aku memanggilnya. Dia tak memandangku seperti biasa aku memanggilnya dia akan pandang ke arah ku atau pun menyahut panggilanku. Aku dengar Sulaim tersedu kesedihan, aku pergi di depannya aku meminta maaf. Aku menyatakan niat ku hanyala sekadar ingat bergurau. Tetapi disebaliknya yang terjadi. Aku memujuk Sulaim dan meminta maaf..

"  Laim..Aku mintak maaf..Aku salah..Aku telah memalukkan kau depan orang ramai..Tapi sebelum kau bla tadi aku marah dowang yang mengelakkan kau..aku mintak maaf ye.."

  X lame 2 Sulaim gelak sebab dia tercuit hati dengan kata-kata ku tadi.. Aku memeluk Sulaim..Sulaim memukul tangan ku berkali-kali. Tapi aku biarkan sahaja. Sebab kalau itu la yang boleh membuat hatinya yang terluka akan diubat kembali. 

Ada suatu hari 2, aku selalu nampak Sulaim sering pergi ke hospital bersama ayahnya. Aku tanya kepada guru kelasnya. Semua tidak tahu kenapa dengan Sulaim. Aku cuba kuatkan diri ku untuk menunggu Sulaim pulang. Malam itu aku bertanya padanya  :

  " Laim..Kenapa kau selalu pergi hospital errkk..bukan nak ajak aku..aku pun nak teman kau jugak.."
   "  Kau ni ..aku pergi jumpa doktor je la.."
      " Kenapa dengan kau.."
    " Kau jangan bagi tahu sesiapa taw.."
        " ye..Laim.."
     "  Aku ada penyakit..setiap bulan aku kena pergi tukar darah. Darah merah aku kurang, darah putih aku banyak la..."
   "  Ooo..Kirenye ko selalu gi cek darah la ye.."
     "  haah.."
Selepas beberapa minggu, aku sering melihat muka Sulaim tak seceria dulu. Malah pucat je muka nya. Dia selalu pengsan dan selalu penat..Sehingga 1 hari aku temani Sulaim pergi ke hospital. Kebetulan ku sama dengannya. Lalu aku bertanya kepada doktor kat situ..
  " Salam..Doktor..KEnapa dengan kawan saya..die dah nak pergi ke??  "
     "  Tak de lah..Die just kekurangan darah je.."
 " Doktor leh tak amek darah saya sikit..Sikit je....Letak kat badan die..Cian la kat die doktor.."
     "  mane boleh kamu kecik lagi  "
     Ala..tolong la doktor..Cikit je.. jangan la doktor amek banyak-banyak.."
  "  ye nanti saya runding dulu dengan doktor yang lain.."
 "   TQ doktor.."

Akhirnya aku dapat juga mengalirkan darah ku kebadan nya..Aku seronok sangat..Sulaim pun tahu..Dalam badannya ada darahku..Semenjak itu Sulaim dah semakin pulih..Sebab doktor aku selalu disisinya..Tak lame 2..UPSR semakin hampir..Aku sibuk mengulangkaji pelajaran bersama Sulaim.Ketika peperiksaan. Pengawas yang menjaga seperti benci melihatku. Aku sendiri pun tak tahu kenapa..Ketika aku menjawap Matematik. Pengawas tu menghalang aku menhabiskan menande jawapan. Aku menangis, Sulaim datang didepan ku dan memberikan kepada ku sekuntum bunga. Lalu aku memeluknya. 

   " Kyna x cantik sungguh kau menangis..aku nak kau macam bunga 2..cantik je..cepat senyum!!..."
   "  Aku pun senyum.."
Selepas tamat musim peperiksaan..Aku balik rumah. Dan semenjak itu juga aku berpisah dengan Sulaim. Aku tidak tahu dimana dia sehingga sekarang. Tapi Kalau Ummu Sulaim yang bace ni..Aku nak dia tahu yang dia x penah hilang, Kau sentiase dihatiku...

    
NUURIEYNA

UMMU SULAIM

Thursday, April 28, 2011

♥ Me & U ♥


Kawan ketawa bersama senang untuk kita dapati,tetapi kawan nangis bersama antara 100 hanya 1 yang kita temui.Mase aku teruskan perjuangan aku di SAMT38 aku telah menghadapi pelbagai kenangan pahit manis bersama Syud,Dayah hasim,Ekin,Ada,Yana,Bel,Mas,Cepah,Angah,Along,Khalida,Najwa,Trex,Amira, Bal,Teare,Ulin,Farhah,Nisa,Itoh..Dowang sentiase bersamaku,da macam adik beradik dah.Sowang kena denda.Semua kena sekali.Walaupun salah seorang,semua kena.tapi kitowang enjoy sangat.Tapi sekarang aku kat kolej.Alhamdulillah,aku pandai cari kawan.Mereka selalu wat aku ketawa.Kadang-kadang tak lawak mana pun aku layan je.Buat Iman Ekin,Ain,Abby,Ainun,Hijla,As sudi jugak kowang layan kerenah aku.Ramai orang kata "Kat dunia ini ada jugak kawan makan kawan".Aku x caya mula-mulanya,tapi akhirnya aku dapat rasa yang benda tu wujud.Sakitlah rasa orang yang kita rapat tikam belakang.Tapi aku x kecewa untuk berkawan.Tetapi bukan dengan sidia lagi.I Love U kowang..Aku sayang kowang Ketat-ketat.Tanpa kowang aku kehilangan cermin yang berharga.






SAHABAT SEJATI


Darah mengalir pekat,
Dari luka yang terhiris,
Menggesa keperitan & kepedihan
Mencengkam kenyiluan & kesengsaraan

Hati..mengapa kau begini,
Adakah kerna kasihku pada sahabat,
Maka kau merintih begitu hebat..

Ku mencari – kumencari,
Bayangan sahabatku
Dalam kegelapan malam itu,
Ku gengam cebisan kasih saying,
Yang datang membelengu diri..

Dari jauh..
Ku liahat mereka gembira,
Bergelak ketawa ceria bersama,
Kusangka bahagia..akan tiba,
Namun hati..merintih tiba-tiba

Hati..bukankah itu yang kau mahu
Melangkah pergi dengan membisu,
Walau kau tahu..kasihku padanya,
Takkan goyah hingga keakhirnya..

Rasa terkilan…terkilan & kecewa,
Membuat hatiku..hatiku menderita,
Aku menyangka..ku sangka bahagia,
Namun..akhirnya terbongkar jua..

Wahai tuhan..andai itu takdir untukku,
Aku redha..mengharap inayahmu..
Ukhwah yang kau beri..mekar dihatiku,
Agar menjadi..memori abadi,
Walau berlagu sendu..si dalam hatiku…
♥ BATCH 23 ♥

My DreAm

My DreAm
Dont let me go...

♥ MuHammAd HafeeZ ♥

♥  MuHammAd HafeeZ ♥
Suke kat die

♥ Nuur Ieyna ♥

♥ Nuur Ieyna ♥
^_^

♥ Kiter Sentiase Ade Kat Die ♥

Sahabat sejati...

Andai apa yang aku miliki ini adalah sahabat yang sejati

Maka aku amat...teramat berbangga

Kerana mamiliki seorng sahabat

Yang setelah mengenalinya...

Dia buat aku lebih mengenali TUHANku sendiri...


Sahabat...

Telah bermacam ragam dan rupa yang aku temui...

Sehingga satu ketika aku terasa teramat lelah untuk persahabatan...

Namun,mana mungkin untuk kita hidup sendiri di bumi ALLAh ini kan?!...

Moga ku sentiasa punya alasan untuk terus tersenyum...


♥ Abg Kiter ♥

♥ Abg Kiter ♥
Jauh Di Mate

sisiku

sisiku
love my self